Przedszkole integracyjne, terapeutyczne Częstochowa

„W zdrowym ciele zdrowy duch”, mówi stare porzekadło.             My również tak mówimy. Proponowane przez nas rozwinięcie   porzekadła ma oczywiście naukowy charakter. Nasz zespół wie, w jaki sposób, poprzez uczynienie ciała zdrowszym i sprawniejszym, oddziaływać na umysł. Nasi wykwalifikowani trenerzy,         psychologowie i fizjoterapeuci, dysponują całą gamą technik         i  metod, które stanowią o zdrowiu i życiowych sukcesach Twojego dziecka. Korzystając ze sprawdzonych, naukowych metod, nasz zespół zajmie się poprawą funkcjonowania Twojego dziecka na płaszczyźnie psychologicznej, społecznej i biologicznej. 

Proponowane przez nas treningi redukują stres i poprawiają ogólne funkcjonowanie. Wyniesiona z nich wiedza na temat   metod redukcji stresu przyda się w dorosłym życiu. Pomoc, udzielana przez nasz personel, ma charakter profesjonalny. Kadra ośrodka składa się z wykształconych i doświadczonych       pracowników, a stosowane metody mają charakter uniwersalny. Nie przeprowadzamy eksperymentów naukowych, nie stosujemy kontrowersyjnych metod. Stawiamy na to, co sprawdzone i nie może zaszkodzić, a z pewnością pomaga.

Kim jesteśmy?

Poznaj nasz zespół!

Bożena Palacz
Dyrektor merytoryczny, nauczyciel wychowania przedszkolnego,
terapeuta wczesnego wspomagania dziecka z autyzmem,
terapeuta pedagogiczny.

Koordynuje prace wszystkich specjalistów skupionych wokół dziecka z niepełnosprawnością
zgodnie z przepisami prawa oświatowego.
Organizuje i bierze udział w pracach zespołów powołanych do organizowania edukacji
dziecka niepełnosprawnego.

Aneta Górska
pedagog, dyplomowany logopeda, neurologopeda, terapeuta miofunkcjonalny

Diagnozuje i prowadzi indywidualną terapię logopedyczną,

Ma wieloletnie doświadczenie zawodowe, poparte solidnym wykształceniem akademickim
i licznymi szkoleniami oraz kursami. Specjalizuje się w prowadzeniu diagnozy i terapii
logopedycznej dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, nieprawidłowościami w rozwoju mowy
i funkcji komunikacyjnych, wynikających z uszkodzeń lub dysfunkcji układu nerwowego.
Pracuje z dziećmi wymagającymi kompleksowego wsparcia w zakresie: funkcji
poprzedzających rozwój mowy, kształtowania bazowych umiejętności komunikacyjnych,
opóźnień w rozwoju mowy, trudności językowych, korekcji wad wymowy, rozwijaniu
kompetencji językowych oraz poprawnym funkcjonowaniu aparatu mowy.
W pracy terapeutycznej stawia na zabawę, jako naturalną drogę do tworzenia przestrzeni                                                                do budowania relacji opartej na bezpieczeństwie, zaufaniu, zaangażowaniu, które otwierają
dziecko na komunikację i współdziałanie. Jako terapeuta miofunkcjonalny pomaga dzieciom
przywracać równowagę mięśniową w obrębie twarzy i jamy ustnej, kształtować prawidłowe
wzorce oddechowe, połykania, żucia, dążąc do harmonii pracy całego aparatu mowy.
Zajęcia prowadzi włączając m.in. elementy komunikacji wspomagającej, terapii
sensomotorycznej, terapii ręki czy terapii manualnej. Korzysta także z metod
wspomagających, takich jak elektrostymulacja czy kinesiotaping, aby wspierać prawidłową
pracę mięśni twarzy, języka i jamy ustnej.

Małgorzata Szamocka
Pedagog specjalny- terapeuta SI

Diagnozuje i prowadzi terapię Integracji Sensorycznej.
                                                                                                                                                                                                                           Integracja sensoryczna to specjalistyczna forma terapii, która ma na celu poprawę sposobu, w jaki
układ nerwowy dziecka przetwarza informacje docierające od zmysłów. Prowadzona w specjalnie
przygotowanej pracowni, przy użyciu różnorodnych zabaw i ćwiczeń, które w kontrolowany sposób
stymulują zmysły. Celem jest pomoc dziecku w lepszym organizowaniu wrażeń sensorycznych, co
prowadzi do poprawy funkcjonowania w sferze emocjonalnej, motorycznej, uczeniu się i zachowaniu.

Tomasz Czubat
Pedagog specjalny- terapeuta SI

Diagnozuje i prowadzi terapię Integracji Sensorycznej


Integracja sensoryczna to specjalistyczna forma terapii, która ma na celu poprawę sposobu, w jaki
układ nerwowy dziecka przetwarza informacje docierające od zmysłów. Prowadzona w specjalnie
przygotowanej pracowni, przy użyciu różnorodnych zabaw i ćwiczeń, które w kontrolowany sposób
stymulują zmysły. Celem jest pomoc dziecku w lepszym organizowaniu wrażeń sensorycznych, co
prowadzi do poprawy funkcjonowania w sferze emocjonalnej, motorycznej, uczeniu się i zachowaniu.

Ewa Parkitna
Pedagog specjalny, nauczyciel wychowania przedszkolnego,
terapeuta dziecka z autyzmem, terapeuta ręki, trener TUS.

Wychowawca w grupie prowadzący indywidualnie dopasowaną terapię wspierającą rozwój
społeczny, komunikacyjny, poznawczy i motoryczny dziecka. Terapeuta skupia się na
wzmacnianiu pożądanych zachowań i wygaszaniu niepożądanych, oraz wprowadza metody
rozwojowe, które wykorzystują zabawę do rozwijania umiejętności. Skutecznie angażuje
rodzinę, systematycznie monitorowanie postępy i dostosowuje działania do indywidualnych
potrzeb dziecka.

Anna Ciepiela                                                                                                                                                                         Psycholog

Absolwentka pięcioletnich dziennych studiów magisterskich na kierunku psychologia (specjalność kliniczna).
Ukończone dwustopniowe certyfikowane szkolenie z zakresu diagnozy i terapii Integracji Sensorycznej
Ukończone dwustopniowe szkolenie TUS (Trening Umiejętności Społecznych). 
Doświadczenie we współpracy z osobami w spektrum autyzmu (ASD) oraz wspomaganiu rozwoju małego dziecka (0-3 lat).

Od ponad 10 lat współpracuj z dziećmi i ich rodzicami wykorzystując różne formy pomocy i terapii. 
Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje zawodowe oraz dba o ciągły rozwój kompetencji.
Oprócz rozwoju dziecka i wsparcia rodzica zainteresowania zawodowe koncentrują się wokół wpływu sposobu myślenia na emocje oraz zachowanie (nurt poznawczo-behawioralny, a zwłaszcza jego trzecia fala, ACT – terapia akceptacji 

i zaangażowania, DBT), Uważności (Mindfulness), procesów samoregulacji – metoda Self-Reg, redukcji stresu opartej na uważności – MBSR.

Interesuje się również neuropsychologią oraz zagadnieniami psycho- i neurolingwistyki.
„Osobom, z którymi współpracuję towarzyszę z szacunkiem i akceptacją wobec ich wyborów oraz stawianych sobie celów. Dogłębnie analizuję trudności dziecka i rodzica, koncentrując się na ich przyczynie a nie tylko na zachowaniu, które widać   na pierwszy rzut oka. Skupiam się na poszukiwaniu dostępnych rozwiązań, które są akceptowane przez wszystkie strony procesu. Z dziećmi pracuję w szacunku wobec ich integralności oraz podmiotowości. Działam kreatywnie – tak,                     żeby stworzyć warunki do budowania motywacji wewnętrznej i samorozwoju. „

Paulina Pikos
Psycholog, wychowawca

Wychowawca i psycholog w grupie prowadzi indywidualnie dopasowaną terapię wspierającą
rozwój społeczny, komunikacyjny, poznawczy i motoryczny dziecka. Skupia się na
wzmacnianiu pożądanych zachowań i wygaszaniu niepożądanych.
Udziela wsparcia w zajęciach indywidualnych i grupowych.
Koordynuje współpracę na płaszczyźnie terapeuta rodzic.

Aleksandra Matysiak
Dogoterapeuta, oligofrenopedagog

Prowadzi terapię wspomagającą z psem co przynosi znaczące korzyści w redukcji poziomu stresu 
i lęku. Zajęcia z psem poprawiają komunikację, wzbogacają słownictwo i mowę. Dzieci przełamują lęki,
rozwijają funkcje poznawcze, stymulują zmysły oraz ćwiczą koncentrację. Dogoterapia uczy
samodzielności i odpowiedzialności za siebie i psa. Wpływa na stan emocjonalny, łagodzi stres 
i samotność, relaksuje.