ZAPOZNAJ SIĘ Z INFORMACJAMI NA TEMAT terapii sensorycznej

Zajęcia integracji sensorycznej

Zajęcia sensoryczne częstochowa

Terapia integracji sensorycznej (SI) to jedna z metod, która wykorzystywana jest w pracy z dziećmi, u których zaobserwować można m.in. trudności w zakresie umiejętności ruchowych, umiejętności szkolnych, nadpobudliwość psychoruchową, nadwrażliwość sensoryczną czy problemy z koncentracją. Terapia SI najczęściej przebiega w formie zabawy. 

Poprzez huśtanie się w hamakach, balansowanie, zabawy z piłką układ nerwowy i mózg dziecka uczy się właściwego reagowania na bodźce zewnętrzne i integracji wrażeń płynących z różnych zmysłów. Jeżeli terapia prowadzona jest przez certyfikowanego terapeutę i opiera się na rzetelnej diagnozie, po kilku miesiącach powinny być widoczne pozytywne efekty – poprawie ulega sprawność fizyczna dziecka, jego funkcjonowanie emocjonalne, a także koncentracja, funkcje wzrokowe i słuchowe.

Terapia integracji sensorycznej
Sensoryka SI przedszkole
Sensoryka
si-czestochowa-sensoryka
zajecia-sensoryki-czestochowa
zajecia-si-czestochowa-fundacjaukladanka

Terapia SI nie ma typowego, schematycznego przebiegu.  U pacjentów wynika to z różnych stopni nasilenia objawów, dlatego bardzo ważna jest dobrze przeprowadzona diagnoza. W naszym punkcie przedszkolnym dzieci ściśle współpracują z opiekunami, a niektóre ćwiczenia powinny także powinny być kontynuowane w domu

Zaburzenia sensoryczne są uleczalne, a przy innych zaburzeniach jak zespół Aspargera, autyzm lub innym chorobom genetycznym można zredukować objawy. 

Integracja sensoryczna jest niezbędna do prawidłowej funkcji człowieka i zaburzenia w tym zakresie są istotne, zwłaszcza u dzieci. Nasze zmysły, takie jak dotyk, smak, słuch, wzrok, węch, umożliwiają nam zrozumienie otaczającego nas świata i reagowanie na jego bodźce. Gdy nasze zmysły funkcjonują prawidłowo, jesteśmy w stanie na bieżąco odpowiadać na różne sytuacje i trafnie interpretować wydarzenia. Jednak gdy integracja sensoryczna jest zaburzona, może to powodować problemy z nauką, trudności z koncentracją, zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz niepokojące zachowania dziecka.

Diagnozowanie zaburzeń SI u dziecka może wymagać kilku spotkań z terapeutą i dokładnej obserwacji dziecka w różnych sytuacjach. Rodzice mogą pomóc dziecku, współpracując z specjalistą. 

Terapia integracji sensorycznej jest indywidualna i zależy od stopnia i rodzaju zaburzeń. Współpraca z rodzicami jest niezbędna, ponieważ niektóre ćwiczenia wymagają kontynuacji w domu. Terapia może trwać kilka miesięcy lub nawet kilka lat, w zależności od stopnia nasilenia objawów. Nie należy przesadzać z długością jednego spotkania, ponieważ to może powodować przeciążenie sensoryczne. Planując ćwiczenia, należy pamiętać o dozowaniu bodźców i unikaniu ciągłej stymulacji jednego systemu zmysłowego. 

Możesz zarezerwować spotkanie w „Układance” korzystając z jednego z dostępnych sposobów kontaktu:

tel. 690-313-419
tel. 690-252-144 UA
fundacja.ukladanka@op.pl